Datum objave: Leave a comment

Da li je Omega 3 riblje ulje dobro za mršavljenje?

omega 3 za mrsavljenje

Veoma je česta dilema da li je Omega 3 za mršavljenje i kakav uticaj ima na gubitak kilaže.

Nemoguće je smršati jednostavno tako što ćete uzimati Omegu 3, da li kroz suplemente ili kroz ishranu. Medjutim može vam pomoći dosta u samom procesu. U ovom tekstu obradili smo svaku mogućnost uticaja Omege 3 na gubitak težine.

Jedenjem ribe i morskih plodova možete uneti veliku količinu ribljeg ulja koje je bogato Omega 3 masnim kiselinama.

Opšte je poznato da Omega 3 ima bezbroj benefita po zdravlje kao što su poboljšanje nekih moždanih, srčanih funkcija kao i zdravlja kože.

Pre nego što zaronimo dublje u tematiku mršavljenja uz Omega 3, hajde da vidimo šta kaže nauka.

omega 3 za mrsavljenje

Omega 3 može umanjiti apetit i glad

Omega 3 pomaže pri mršavljenju na više načina. Jedan od prvih svakako je osećaj sitosti i smanjen apetit. Naravno ovo zavisi od individue i od dijete na kojoj se nalazite.

Ukoliko je prezahtevna dijeta i unos hrane je mali ne možete Omegom popraviti stvari. Ali, ukoliko je u pitanju ispravna dijeta prepisana od strane nutricioniste, onda će unos Omege 3 značiti.

Naučnici su testirali dve grupe od kojih je prva uzimala manje od 0,3 grama a druga preko 1,3 grama Omega 3 ribljeg ulja dnevno. Grupa koja je uzimala veću količinu osećala je dosta manju potrebu za hranom par sati nakon jela. Ovo je bio samo test, i ne može se smatrati univerzalnim rezultatom.

Neka manja istraživanja ukazivala su na jaču želju za hranom par sati nakon obroka.

Kod pacijenata sa kancerom koji uzimaju riblje ulje moguće je čak i povećanje apetita što su određene studije i pokazale.

Kao što vidite efekti mogu da variraju u zavisnosti od pojedinca i njegove ishrane ili dijete. U svakom slučaju da bi se neke od ovih tvrdnji zaista pokazale validnim potrebna su mnogo veća istraživanja sa još većim brojem kandidata.

Rezime: Veoma je velika verovatnoća da riblje ulje utiče na glad i apetit ali potrebno je uraditi veće studije

omega 3 kapsule

Riblje ulje može ubrzati metabolizam

Riblje ulje može pozitivno uticati i na metabolizam.

Da li ste znali da se metabolizam može odrediti metaboličkim brojem koji predstavlja broj kalorija koje vaš organizam sagori svakog dana?

Ljudi kojima je ovaj broj veliki brže sagorevaju kalorije pa samim tim i lakše mršave. Studije pokazuju da uzimanje 6 grama Omege 3 puta dnevno, u periodu od 3 meseca povećava metabolički broj tj. ubrzava metabolizam za oko 3,8%.

Studije na ženama pokazuju još bolje rezultate. Testirana grupa je uzimala 3 grama svaki dan u periodu od 3 meseca i povećala metabolički broj za 14% što je jednako sagorevanju 187 kalorija više dnevno.

Studije koje su pokazale porast metaboličkog broja takođe su pokazale i uvećanje mišićne mase. Mišić sagoreva više kalorija od sala pa je jednostavno objasniti vezu između većeg sagorevanja kalorija i uvećanja mišićne mase.

Rezime: Riblje ulje može ubrzati metabolizam a samim tim telo sagoreva više kalorija 

Omega 3 može poboljšati efekat vežbanja

Vrlo je moguće da efekti Omega 3 na metabolizam ne staju na  sagorevanju kalorija.Naučnici tvrde da se uzimanjem ribljeg ulja povećava i broj izgubljenih kalorija tokom vežbanja.

Naučnici veruju da se ovo dešava zbog promene vrste “goriva”. Tvrde da telo prelazi sa karbo-hidrata na korišćenje sala kao izvora takozvanog goriva.

Studije na ženskim kandidatima pokazale su da s uzimanjem Omega 3 ribljeg ulja u periodu od 3 meseca povećalo sagorevanje kalorija za 10% a sagorevanje sala oko 24%.

Naučnici su uglavnom složni oko toga mogućnosti da se zbog konzumacije ribljeg ulja masti sagorevaju brže i bolje ali nisu saglasni oko promene “goriva”.

Rezime: Potrebno je još studija ali efekti Omega 3 na brže sagorevanje kalorija bi mogli biti pozitivni

Riblje ulje može pomoći pri gubitku masti i obima stomaka

Čak i ako Omega 3 riblje ulje ne pomogne u mršavljenju i gubitku kilaže moglo bi pomoći u izgradnji mišićne mase i gubitku sala. Nemojte da vas težina zavara. Vrlo je moguće da vam se telo menja, salo prelazi u mišiće a težina ostaje ista.

Ukoliko želite da izmerite da li ste napredovali vežbanjem merite obim struka a ne težinu

Uzimanje kilaže kao osnovnog parametra učinka Omege 3 može objasniti loše rezultate nekih studija. Imajući ovo u vidu vrlo je lako moguće da vam riblje ulje ne pomogne u mršavljenju nego u pretvaranju sala u mišićnu masu.

Dosta naučnika upravo tvrdi da riblje ulje nema uticaj na spuštanje telesne težine već da je mnogo efektivnija u smanjivanju obima struka.

Rezime: Vrlo je moguće da Vam riblje ulje ne pomogne da smršate već da vam pomogne u pretvaranju masti u mišiće i smanjenju obima struka

Doziranje

U studijama koje su dale pozitivne rezultate korišćene su dnevne količine od 300 do 3000 miligrama. Ne treba preterivati ali sve do 5000 miligrama bi trebalo biti sigurno.

Imajte u vidu da Omega 3 ima uticaj na krvotok tj. na proređivanje krvnih sudova pa je vrlo moguće da ukoliko se posečete krvarite obimnije. Ukoliko već uzimate neke lekove za proređivanje krvi svakako se posavetujte sa lekarom pre uzimanja Omege.

Neki suplementi Omega 3 sadrže vitamin A koji u većim dozama može biti toksičan i imati nepoželjne efekte pogotovo kod trudnica i dece.

I za kraj obratite pažnju na količinu DHA i EPA masnih kiselina koje su i poenta Omega 3. Pazite šta kupujete jer neki suplementi maju mali skoro beznačajan postotak ovih masnih kiselina.

Rezime: Riblje ulje je uglavnom bezbedno za konzumiranje, da biste bili sigurni naš savet je da ne uzimate preko 3000 mg dnevno

Zaključak

Omega 3 masne kiseline imaju razne benefite po zdravlje. Jedan od njih može biti lakše mršavljenje. Međutim mnogo je veća mogućnost da vam pomognu u smanjenju obima struka i pretvaranju masti u mišiće.

Kako bi ove tvrdnje dobile na težini potrebno je još studija i veći uzorak ispitanika.

Jedino sigurno je to da Omega može imati mnogo pozitivnije efekte ukoliko se doda zdravoj ishrani i fizičkim aktivnostima.

Datum objave: Leave a comment
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *